20210628092121vwidbuzz1redim.jpg

Zoals de Golf 8 en ID.3 parallel op de markt zijn gebracht om klanten die nog weigerachtig staan tegenover elektromobiliteit een ‘zachte’ overgang aan te bieden, zo zullen ook de Multivan met verbrandingsmotor en de elektrische ID.Buzz naast elkaar staan in de VW-catalogus.

20210628092121vwidbuzz2redim.jpg

Terwijl de nieuwe Multivan net is onthuld, hebben we van de ID.Buzz alleen nog maar conceptcars gezien: een voor personenvervoer en een voor goederentransport.

20210628092122vwidbuzz3redim.jpg

Het ontwikkelingsprototype dat onze spionnen aan VW-’s testcentrum bij de Nürburgring hebben betrapt is duidelijk een ‘cargo’-versie. Tenzij de dikke afscherming over de achterruiten gewoon deel uitmaakt van de forse camouflage van deze testwagen.

20210628092123vwidbuzz5redim.jpg

Die camouflage probeert ook de echte vorm van de achterlichten te verbergen. Onder de stickers zien we echter dat ze doorlopen in de flanken, net zoals op de conceptcars.

20210628092223vwidbuzz4redim.jpg

Onze spionnen konden ook het dashboard van de toekomstige ID.Buzz fotograferen. Dat oogt zoals verwacht sober en kaal, naar het voorbeeld van de recent onthulde ID-modellen van VW.

20210628092122vwidbuzz6redim.jpg

Technisch gezien staat de elektrische minibus op het MEB-platform, dat nu al wordt gebruikt door de ID.3 en ID.4 van Volkswagen. De constructeur heeft al bevestigd dat het model de keuze zal bieden tussen verschillende batterijformaten, van 48 tot 111 kWh. De basisversies zullen met één enkele elektromotor de achterwielen aandrijven, net zoals in de oorspronkelijke Combi. Later volgen echter ook varianten met twee motoren (een per as).

20210628092122vwidbuzz7redim.jpg

De productieversie van de ID.Buzz komt volgend jaar bij ons op de markt.

?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail: