Klanten vroegen, Toyota biedt aan: twee hybridemotoren. Een die de voordelen van een laag verbruik en rustige rijstijl combineert, en een tweede die meer vermogen biedt voor sportieve chauffeurs.
2.0 hybride van 180 pk
De Auris profiteert van zijn modelwijziging om de eerste Toyota te worden met twee hybrides in zijn aanbod. De derde generatie Auris biedt de keuze tussen een hybride 1.8 van 122 pk (die we kennen uit de Prius) en een nieuwe, hybride 2.0 van 180 pk.
Einde diesel
De uitgaande Auris heeft vijf “klassieke” motoren in zijn aanbod bovenop de hybride, de nieuwe doet het slechts met één verbrandingsmotor bovenop beide hybrides. Alleen de 1.2 viercilinder turbobenzine blijft in de catalogus staan. De diesel verdwijnt volledig uit het Auris-aanbod.
Tweekleurig
Technisch baseert de nieuwe generatie Auris zich op het recente modulaire TNGA-platform. Dat is lichter en stijver, en zorgt voor een 4 centimeter langere wielbasis met meer ruimte achterin. Het nieuwe platform moet de Auris vooral dynamischer maken. Dat maakt hij alvast waar in zijn koetswerk, met een 4,7 centimeter lagere motorkap en gespierdere schouders. Het dak ligt 2 centimeter lager en kan van een zwarte kleur worden voorzien voor een zwevend effect.