Return to marketplace

Retour

Porsche 928

(manual gearbox, Pasha interior)

48 950 €

PUBLICITÉ
PUBLICITÉ

Informations principales

Type

Occasion

1ère immatriculation

1981

Kilométrage

124 098 km

Carrosserie

Berline

Moteur

Essence

Portes

3

Garantie

12 mois

Prix

48 950 €


Configuration

Cylindrée

4 474 cc

Puissance

176 kW (239 HP)

Boîte

Manuelle

Couleur extérieure

Vert

Couleur intérieure

Noir


Équipements

Extérieur et intérieur

Vitres teintées

Jantes alliage

Rétroviseurs extérieurs électriques

Feux antibrouillard

Couleur métallisée

Vitres électriques

Direction assistée

Vitres avant électriques

Dealer notes

🇳🇱 Informatie in het Nederlands:

Technische informatie
Aantal cilinders: 8
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Acceleratie (0-100): 6,8 s
Topsnelheid: 230 km/u

Maten en gewichten
Ledig gewicht: 1.450 kg
Max. trekgewicht: 1.600 kg (ongeremd 750 kg)
Afmetingen (LxBxH): 4447 x 1836 x 1313 cm
Wielbasis: 2.500 cm

Interieur
Interieur: Zwart, Velours

Staat
Aantal sleutels: 2

De 928 modellen werden aangedreven door een watergekoelde V8-motor waarbij de cilinders onder een hoek van 90° stonden. De cilinderinhoud van de motor steeg van de in eerste instantie 4,5 liter tot 5,4 liter. Het vermogen werd overgebracht via het transaxleprincipe.

Om de aerodynamica te verbeteren, werden de modellen vanaf het model 928 S (modeljaar 1979) voorzien van een voor- en achterspoiler.

De achteras van de 928 was een compleet nieuwe ontwikkeling. Wat deze ophanging met dubbele draagarmen, ook bekend als de Weissach as, uniek maakte, was zijn stabiliserende toespooreffect. Dit werkte min of meer als een passieve achterwielbesturing, wat in belangrijke mate bijdroeg aan de actieve veiligheid van de Gran Turismo.

928 (modeljaar 1978 - 1982)
De ronde achterzijde zonder achterspoiler was een onmiskenbaar en onderscheidend kenmerk van de 928. Anders dan latere opvolgers, had dit model geen voor- of achterspoiler. De 4,5- liter motor van de 928 leverde 240 pk.

Dit betreft de 1ste generatie van de 928 in de perfecte kleuren samenstelling, "Lindgrün" met een jaren 70 design Pasha interieur (Velours zwart/wit geblokt).
Nieuw geleverd in Duitsland (C00), bouwjaar 1977 met een 1 ste registratie op 27 November 1981.

= Bedrijfsinformatie =

Welkom bij Kaevecars! Onze showroom van maar liefst 5000 m² in Uden is dé plek waar exclusieve auto's, inspirerende bedrijven en een heerlijke lunch samenkomen. Je bent hier 7 dagen per week van harte welkom om onze bijzondere collectie te bewonderen.

Wil je jouw bijzondere auto verkopen zonder de zorgen en het gedoe?
Nick & Maurik bieden de ideale oplossing. Naast onze eigen collectie bieden wij ook collecties in consignatie aan. Van professionele detailing en aantrekkelijke fotografie tot ons uitgebreide netwerk en drukbezochte showroom. Wij zorgen ervoor dat jouw auto onder de juiste aandacht komt. Of het nu gaat om een unieke auto of een complete collectie, wij nemen het gehele verkoopproces uit handen. Ontdek de voordelen van consignatieverkoop en laat ons je informeren over de gemakken die wij bieden.

Wil je graag persoonlijk advies van een van ons? Dan raden we aan om vooraf een afspraak te maken. Zo kunnen we ervoor zorgen dat alles voor je klaarstaat en we je de aandacht en service kunnen bieden die je verdient.

We kijken ernaar uit je te verwelkomen bij Kaevecars, waar auto’s en beleving samenkomen!

Tot ziens, Nick & Maurik



🇫🇷 Informations en Français:

Informations techniques
Nombre de cylindres: 8
Transmission: 5 vitesses, Commande manuelle
Accélération (0-100): 6,8 s
Vitesse de pointe: 230 km/h

Mesures et poids
Poids à vide: 1.450 kg
Poids de traction max.: 1.600 kg (non freiné 750 kg)
Dimensions (LxlxH): 4447 x 1836 x 1313 cm
Empattement: 2.500 cm

Intérieur
Intérieur: noir, Velours

Condition
Nombre de clés: 2



Explorez davantage dans nos sections spéciales
Porsche Arrow icon
Porsche 928

(manual gearbox, Pasha interior)

48 950 €

PUBLICITÉ
PUBLICITÉ
PUBLICITÉ