Bugatti lanceert niet elke dag een nieuw model. Sinds de overname door de Duitse Volkswagen-groep zijn er zelfs nog maar twee volwaardige modellen gelanceerd, als we afgeleiden zoals de Mistral of de Bolide buiten beschouwing laten: de Veyron in 2005 en de Chiron in 2016.
Het merk heeft via zijn woordvoerster Nicole Auger aan onze conculega's van Motor1 France laten weten dat de opvolger van de Chiron nog midden dit jaar wordt voorgesteld. Over wat voor motor er onder de kap schuilt, heeft Bugatti echter nog met geen woord gerept. We weten dat het nog steeds een verbrandingsmotor wordt, maar niet meer de iconische 8 liter-W16. Sommigen gokken op de V12 van de Lamborghini Revuelto, of een V8 uit de schappen van de Duitse groep. Maar het zou ook een volledig nieuwe motor kunnen worden, hoogstwaarschijnlijk een hybride exemplaar, met een elektromotor om het vermogen tot nieuwe hoogten te brengen.
Mate Rimac, de CEO van Bugatti en Rimac, verklaarde eerder al dat we "versteld zullen staan" van de opvolger van de Chiron. Het model zou een aantal nieuwe kenmerken hebben waaronder een "sterk geëlektrificeerde" aandrijflijn op basis van een "zeer aantrekkelijke verbrandingsmotor".
Bugatti werkt al sinds 2021 aan de ontwikkeling van dit nieuwe model, onder leiding van Frank Heyl, die sinds het vertrek van Achim Anscheidt verantwoordelijk is voor het ontwerp van de toekomstige modellen van Bugatti. Dit aanstaande model zou een volledig nieuw chassis moeten krijgen dat plek biedt aan deze hybride aandrijflijn en belooft net zo exclusief te zijn als zijn voorgangers, met een zeer beperkte productie. Afgelopen november zou Mate Rimac al een voorproefje hebben gegeven achter gesloten deuren in Berlijn.