Sébastien Vanhouche

13 JUN 2022

De 24u van Le Mans wordt nog boeiender

We kunnen niet zeggen dat de afgelopen editie van de Franse etmaalrace de felst bevochten was. Maar dat zou gaan veranderen...

Ook dit jaar toonde Toyota zich als de sterkste tijdens de 24u van Le Mans met een dubbele podiumplaats! Het moet gezegd dat de Japanse autobouwer niet echt af te rekenen had met tegenstand van Alpine of Glickenhaus. Het is de nummer 8 van Sébastien Buemi, Brendon Hartley en Ryo Hirakawa die als eerste over de eindmeet kwam. Het podium werd vervolledigd door de Glickenhaus 709 van Ryan Briscoe, Richard Westbrook en Franck Mailleux.

Braafjes… 

Deze editie werd getekend door het ongeluk van de Corvette met nummer 64, die door een LMP2 het decor in gereden werd terwijl hij aan de leiding reed! Voor de rest zorgden de deelnemers goed voor hun bolides, met 53 van de 62 auto's die finishten en slechts één uitstap van de Safety Car. De 24 Uur van Le Mans is altijd spannend, maar het zou nog spannender kunnen als hij niet gedomineerd werd door één autobouwer in de topklasse.

Laat de strijd beginnen! 

Gelukkig komt vanaf volgend jaar de concurrentie in volle hevigheid aan! Peugeot heeft zijn spoilerloze hypercar al onthuld, terwijl Cadillac zijn terugkeer naar het Franse circuit heeft aangekondigd. Deze startgrid zal officieel worden aangevuld door Porsche en Ferrari! Het merk met het steigerende paard heeft pas de eerste afbeelding onthuld van zijn racewagen die nog goed verborgen in het donker staat.




De strijd kan losbarsten! 

Terwijl er in 2023 al een slag uitgevochten zal worden, barst in 2024 de oorlog pas echt los! Alpine komt terug, terwijl Lamborghini voor het eerst in de koningsklasse meedoet! En niet te vergeten merken zoals BMW. Dat heeft een auto voorgesteld die klaar is om aan de overkant van de Atlantische Oceaan mee te doen, zonder daarbij expliciet de 24 uren van Le Mans te noemen, hoewel hij de wagen op dat vlak aan alle reglementen voldoet. Er is geen twijfel mogelijk, de oorlog kan losbarsten en Toyota houdt zich maar beter vast aan de takken van de bomen de komende jaren!





?

Advertentie
Advertentie
Advertentie