De leuke Hyundai Inster wordt nog wat leuker met een ‘Cross’-variant die zorgt voor een meer avontuurlijke look. Hij wordt getrakteerd op specifieke bumpers, gewafelde beschermingspanelen onderaan het koetswerk en 17-duims velgen met een nieuw design. Het zorgt ervoor dat deze Cross een nog robuustere look krijgt dan de ‘klassieke’ Inster die al uitpakte met een ‘rechttoe rechtaan’ koetswerk. De Inster Cross krijgt ook standaard dakrails waarop je het optionele dakrek kan monteren. Je kan ook kiezen voor een ‘Amazonas Green Matte’ lakkleur die enkel op deze kleine elektrische SUV verkrijgbaar is.
Een robuustere look, maar wel even praktisch
Binnenin blijven de aanpassingen echter beperkt tot een specifieke kleuren- en bekledingscombinatie, met onder andere enkele lichtgele accenten op het dashboard. En op dat dashboard vind je dus ook nog steeds twee 10,25 duim grote schermen. De koffer is 280 liter groot, maar kan dankzij de verschuifbare achterbank vergroot worden tot 351 liter. Alle zetels kunnen trouwens neergeklapt worden.
Tot 360 km rijbereik
Onder de motorkap verandert er dan weer niets. En ook niet onder de vloer, want daar zit de 49 kWh grote batterij die de 84,5 kW (115 pk) en 147 Nm sterke motor van stroom voorziet. Die combinatie zorgt ervoor dat de Inster een rijbereik biedt van 360 km, maar ook dat hij van 0 naar 100 km accelereert in 10,6 seconden. Net als zijn meer klassieke tweelingbroer kan deze elektrische Hyundai-avonturier laden aan 11 kW in wisselstroom en 120 kW in gelijkstroom, voor 10 tot 80% laden in 30 minuten.
Wanneer, aan welke prijs, en ook met een andere motorisatie?
Jammer genoeg zijn er nog heel wat vragen rond de Inster Cross die niet beantwoord werden. Zo bevestigt Hyundai niet of de kleine avonturier net als de klassieke Inster verkrijgbaar zal zijn met de lichtere aandrijflijn met een 71,1 kW (97 pk) en 147 Nm sterke elektromotor en de 42 kWh batterij met een rijbereik van 300 km. Ook naar wanneer de Inster in België op de markt komt en aan welke prijs, blijft het voorlopig nog gissen. Wat we wel al weten, is dat de productie eind dit jaar van start gaat.