Land Rover had het enkele dagen geleden al aangekondigd: de Defender 130 komt het aanbod vervolledigen van de 90 en de 110 die al in de catalogus stonden. Met een nog eens 34 cm langere achterkant ten opzichte van die 110, flirt de Defender 130 met de 5,10 meter (5.098 mm).

Dat verlengde koetswerk zorgt ervoor dat er plaats is voor een extra zetelrij met 3 plaatsen achteraan, tegen ‘slechts’ twee optionele zitjes in de Defender 110.

2+3+3

Voor grotere groepen of gezinnen biedt de Defender 130 een 2+3+3 configuratie om 8 avonturiers op eender welk terrein comfortabel te vervoeren.


Met alle zitplaatsen uitgeklapt biedt de Defender 130 nog steeds een bagageruimte van 389 liter. Met neergeklapte achterbank neemt het beschikbare koffervolume toe tot 1.232 liter. En in cargo-configuratie, met beide zetelrijen neergeklapt, heeft de Defender 130 een laadvolume van bijna 2.3 m³ (2.291 l).

Zescilinders

Land Rover verkoopt de Defender 130 met zescilinder (benzine en diesel) micro-hybride motoren: P400 (400 pk benzine), D250 (249 pk diesel) en D300 (300 pk diesel). Voorlopig wordt noch de V8 benzinemotor, noch de plug-in hybride aandrijving van de Defender aangeboden op deze 130.


In België beginnen de prijzen van de Defender 130 vanaf € 89.200.