Na een jaar op de markt te zijn, rust Mercedes-AMG zijn SL uit met een nieuwe plug-inhybride motorisatie. Nu ja, zo nieuw is die niet, want het is dezelfde motor als in de superkrachtige AMG GT Coupé 4-Door 63 S E Performance. Daarbij wordt de 4 liter biturbo-V8 gekoppeld aan een batterij van 6,1 kWh voor een elektrisch rijbereik van... 13 km. Handig, toch als je de buren niet wakker wil maken 's ochtends. Maar Mercedes-AMG heeft de SL 63 niet uitgerust met een batterij om stil te kunnen rijden, integendeel.

F1-technologie voor de Mercedes-AMG SL 63 S E Performance 

De V8 van de Mercedes-AMG SL 63 S E Performance is op zijn eentje al goed voor maar liefst 450 kW (612 pk) en 850 Nm. De elektrische bijstand is dan weer rechtstreeks afgeleid van de Formule 1 en zorgt voor een totaal van 600 kW (816 pk) en 1.420 Nm koppel! Een enorm vermogen dat via een 9-trapsautomaat en het 4Matic+-systeem wordt verdeeld onder de vier wielen van de SL. Het resultaat is een cabrio die in amper 2,9 seconden van 0 tot 100 km/u sprint en een topsnelheid haalt van 317 km! En dat met je haren in de wind.



Een pak meer dan 200.000 euro...

Deze S E Performance-versie is visueel bijna identiek aan de gewone Mercedes-AMG SL 63, al krijgt hij wel specifieke badges en een actieve aerodynamica. Onder de voorbumper zit namelijk een carbon lip verborgen die boven de 80 km/u 4 cm naar beneden schuift om een venturi-effect te creëren, wat de auto meer op de grond doet plakken en de aerodynamische lift op de vooras vermindert op snelheid. Het is alleen nog afwachten wanneer hij bij de dealer zal staan, en vooral tegen welke prijs. We kunnen alvast verklappen dat hij duur wordt, zeer duur zelfs. De 'gewone' SL 63 begint al bij meer dan 200.000 euro, net als de GT 63 S E Performance 4-Door Coupé...