De Mercedes EQA en EQB krijgen enkele verbeteringen om competitief te blijven in hun segment. Updates die zich op designvlak vertalen naar een nieuwe grille en lichtsignatuur, net als een nieuw stuurwiel. Mercedes maakt ook van de gelegenheid gebruik om zijn twee compacte elektrische SUV's te voorzien van de nieuwste generatie MBUX-infotainment, van verbeterde rijhulpsystemen en van Plug & Charge-technologie. Daarmee hoef je simpelweg de auto aan te sluiten op een laadpaal om te beginnen laden, zonder laadpas of betaalkaart.



Maximaal rijbereik van 550 km voor de EQA

Dankzij een fijngeslepen aerodynamica, banden met een lage rolweerstand en een nieuwe rijmodus die het rijbereik maximaliseert, kunnen beide SUV's voortaan verder rijden per laadbeurt. De EQA 250 ziet zijn rijbereik toenemen tot 528 km, de 250+ haalt 550 km per lading en de 300 4Matic en 350 4Matic beschikken voortaan over een maximale actieradius van 459 km.



Tot 536 km autonomie voor de EQB

De EQB geniet van dezelfde verbeteringen als de EQA en wint dus ook aan rijbereik. De 250+ haalt voortaan tot 536 km per laadbeurt, terwijl de 300 4Matic en 350 4Matic maximaal 448 km halen. Merk ook op dat het voortaan mogelijk is om een optionele trekhaak te monteren op de EQB met 5 zitplaatsen. Daarmee kan de 250+ tot 1.400 kilo trekken, de versies met vierwielaandrijving halen 1.700 kg. De geüpdatete EQA en EQB kunnen vanaf de herfst worden besteld. De eerste leveringen staan gepland voor 2024.