Het eerste elektrische model van Skoda wordt dus de Citigo, de Tsjechische tweelingbroer van de Volkswagen Up. Maar de eUp doet het met een kleine batterij van 18,7 kWh, terwijl de elektrische Citigo die capaciteit verdubbelt tot 36,8 kWh. Volgens de WLTP-cyclus geraakt hij daardoor 265 kilometer ver. De batterij bevindt zich onder de vloer en de zetels. De kofferruimte blijft met 250 liter gevrijwaard.
Redelijk vermogen
Onder de motorkap zit een elektromotor van 83 pk en 210 Nm. Het ‘redelijke’ vermogen doet de Tsjech naar 100 km sprinten in 12,5 seconden. De topsnelheid bedraagt 130 km/u. Aan een snellader laadt de Citigo e iV in een uur op tot 80 procent. Aan een wallbox thuis heb je vier tot twaalf uur nodig.
Een nieuw radiatorrooster en een hertekende voorbumper onderscheiden dit model van de klassieke versies. Prijzen geeft Skoda nog niet mee, alleen dat de productie in de tweede helft van dit jaar begint.