Na de Volkswagen ID.4 en ID.5 is het aan de Skoda Enyaq om te genieten van enkele technologische updates die werden geïntroduceerd met de Volkswagen ID.7. In tegenstelling tot zijn Duitse neven, verandert er echter niets aan het interieur van de Tsjechische SUV en SUV-coupé. Alleen sommige menu's van het infotainmentsysteem hebben een nieuwe structuur gekregen. De verbeteringen die Skoda doorvoert aan zijn elektrische modellen zijn puur technisch.

Skoda Enyaq gaat van 80 naar 85

Net als bij de ID.4 en ID.5 blijven de motor en batterij van de instapversie Enyaq 60 onveranderd. Skoda is er echter wel in geslaagd om enkele kilometers extra autonomie te vinden, voor een nieuwe officiële actieradius van maximaal 400 km per laadbeurt. De achterwielaandrijver met de grotere batterij krijgt echter een nieuwe motor, batterij en zelfs een nieuwe naam, want voortaan hebben we het over de Enyaq 85 in plaats van 80. Die heeft nu 210 kW (286 pk), 545 Nm koppel en een maximaal rijbereik van 565 km.

Meer autonomie en vermogen

De 85x met vierwielaandrijving beschikt eveneens over 210 kW (286 pk), maar zijn autonomie is kleiner, met 528 km. Tenslotte neemt het vermogen van de Enyaq RS toe tot 250 kW (340 pk) waarmee de sprint van 0 tot 100 km/u achter de rug is in slechts 5,5 seconden, terwijl het toch nog mogelijk is om tot 540 km per laadbeurt af te leggen. Merk op dat de varianten met twee motoren voortaan een maximaal snellaadvermogen van 175 kW hebben, waarmee de batterij van 10 tot 80% kan worden bijgeladen in minder dan een halfuur. De vernieuwde Enyaq is te bestellen vanaf november 2023.