De Corolla kreeg eind vorig jaar al een beperkte technologische update. Maar nu kunnen we halverwege zijn carrière echt spreken van een facelift voor de Japanner waarvan er ondertussen al meer dan 50 miljoen verkocht zijn! Vanaf het eerste trimester van volgend jaar zal het mogelijk zijn om deze ‘nieuwe’ Corolla te bestellen, met onder andere aanpassingen onder de motorkap.
Meer vermogen en minder CO2
De 1.8 krijgt 18 pk extra voor een totaal van 140 pk. Deze pk-boost maakt een 0 naar 100-tijd van 9,2 seconden mogelijk. Dat is 1,7 seconden beter dan voorheen! Anderzijds daalt zijn CO2-uitstoot niet, die blijft op 102 g/km. De 2.0 levert 'slechts' 12 extra pk voor een totaal van 196 pk. Zijn 0 naar 100-tijd is ook gedaald, dit keer met een halve seconde tot 7,5 seconden. De 2.0-liter wordt krachtiger en sneller, maar ook milieuvriendelijker, want hij stoot 3 g/km minder CO2 uit dan voorheen: 107 g/km.
Meer schermen!
Andere noterenswaardige aanpassingen vinden we in het interieur. Waar je niet naast kan kijken, is het centrale scherm, dat groeit tot 10,5 duim! Vanaf de middenmoter in de uitrustingsniveaus wordt ook de tellerpartij vervangen door een 12.3 duim groot digitaal scherm. Aan de buitenkant tenslotte zijn de veranderingen het subtielst. Alleen het onderste gedeelte van de voor- en achterbumper en de LED lampen zijn herwerkt. De GR Sport-versie met zijn sportievere vormgeving wordt nog steeds aangeboden, zowel voor de 5-deurs uitvoering als break.
Toyota doet er nog een schepje erbovenop...
Wat echter nog steeds niet verkrijgbaar zal zijn bij ons is de GR Corolla... Toyota doet er zelfs nog een schepje bovenop met met een speciale serie, exclusief voor de Japanse markt. De Morizo Edition is 30 kg lichter en stijver dankzij het schrappen van de achterbank, die plaats maakt voor een imposante verstevigingsbalk. Hij heeft ook meer koppel en semi-slick banden om hem nog performanter te maken. Meer zeggen we er niet over, het is zo al moeilijk genoeg om te weten dat we hem niet zullen krijgen...