In de VS verkocht VW minder elektrische auto's dan… Fisker!
De Duitse reus heeft minder elektrische auto’s verkocht in de VS dan een merk dat zelfs niet meer bestaat! Een tegenvaller die gelukkig maar één maand duurde…
Dagelijkse nieuwsbrief
We brengen je dagelijks het beste autonieuws
Wekelijkse nieuwsbrief
We brengen je wekelijks het beste autonieuws
De Duitse reus heeft minder elektrische auto’s verkocht in de VS dan een merk dat zelfs niet meer bestaat! Een tegenvaller die gelukkig maar één maand duurde…
Een week voor het faillissement van Fisker reden wij rond met deze spierwitte Ocean... die ons erg wist te charmeren. Wat liep er dan mis voor Fisker?
De Extreme wordt goedkoper en de Ultra- en Sport-versies van de Fisker Ocean maken hun verschijning in de Belgische configurator.
Enkel de topversie Fisker Ocean Extreme met 550 pk en 707 km aan rijbereik is momenteel te bestellen in België, voor een vanafprijs van 70.930 euro.
Deze 5,3 m lange elektrische pick-up krijgt een batterij van 75 of 113 kWh voor een rijbereik van 370 of 530 km, met een vanafprijs van 45.400 dollar.
De Amerikaanse constructeur heeft meer info gedeeld over zijn coupé-cabrio super-GT met 4 deuren, en we krijgen ook meer beelden te zien.
Fisker heeft het definitieve design voorgesteld van zijn compacte SUV, de Pear, en dat van de supersportieve Ronin, maar het verrast ook met een elektrische pick-up, de Alaska.
Het derde volledig elektrische model van het Amerikaanse merk wordt op 3 augustus onthuld en belooft supercarprestaties met een enorm rijbereik.
Deze extreme versie van de Amerikaanse elektrische SUV gaat eind dit jaar in productie! Hetzelfde moment als zijn komst naar België?
Fisker wil een impact maken met zijn elektrische SUV Ocean. De ‘Extreme’-versie krijgt een WLTP-autonomie van 707 km, “de grootste actieradius van alle batterij-elektrische SUV’s in Europa”.
De Amerikaanse autobouwer heeft onder andere een paar foto’s vrijgegeven van zijn ‘betaalbare’ elektrische model.
De eerste Amerikaans klanten zullen hun exemplaar begin volgend jaar in ontvangst kunnen nemen.
Geen echte crossover, noch een stadswagen waarschuwt Henrik Fisker: “De PEAR wordt een revolutionair elektrisch voertuig dat in geen enkel bestaand segment thuishoort.”
Het grootste rijbereik ter wereld, extreme prestaties, unieke deuren voor makkelijk in- en uitstappen, … deze Ronin is op zijn minst interessant te noemen.
De productie van de elektrische SUV moet vanaf de maand november starten in de Oostenrijkse fabriek van het merk.
Na de lancering van zijn SUV Ocean kondigt Fisker aan reservaties aan te nemen voor zijn tweede elektrische model, de Pear. Dat wordt een wendbare en betaalbare stadswagen.
De Amerikaanse autobouwer doet een beroep op een bestaand netwerk voor het onderhoud van zijn nieuwe SUV op het Oude Continent.
Fisker onthult op het salon van Los Angeles de productieversie van zijn elektrische SUV Ocean, samen met de technische fiche en de prijzen. Die laatste twee ogen allebei bijzonder aantrekkelijk.
Iedereen geloofde erin, te beginnen bij de sterren uit de showbizz en de Amerikaanse overheid. Helaas draaide het verhaal heel snel uit op een monumentale flop…
Dat heeft CEO Henrik Fisker zelf bevestigd via Twitter.