Koenigsegg Gemera: tot 2.300 pk voor de productieversie!
Naast een hybride driecilinder van 1.400 pk kan de Zweedse 'megacar' ook worden uitgerust met een geëlektrificeerde V8 die 2.300 pk haalt!
Dagelijkse nieuwsbrief
We brengen je dagelijks het beste autonieuws
Wekelijkse nieuwsbrief
We brengen je wekelijks het beste autonieuws
Naast een hybride driecilinder van 1.400 pk kan de Zweedse 'megacar' ook worden uitgerust met een geëlektrificeerde V8 die 2.300 pk haalt!
Oorspronkelijk zouden er maar vijftig stuks van de CC850 geassembleerd worden.
Het Zweedse bedrijf investeert in elk geval in het Nederlandse Lightyear.
Christian von Koenigsegg neemt ons mee voor een eerste testrit in een ontwikkelingsprototype van de vierzits Gemera.
Koenigsegg is van plan om in de komende jaren uit te breiden, en heeft nu de eerste beelden getoond van zijn toekomstige productiesite.
De Zweedse supercarbouwer is klaar met de ontwikkeling van een nieuw soort elektromotor die klein is, maar ook bijzonder krachtig. Hij zal, behalve in de Gemera, ook in andere modellen gebruikt worden. Maar welke, dat lost het bedrijf nog niet.
Veel artisanale autoconstructeurs dromen ervan om Ferrari en Lamborghini te kloppen. Zo goed als alle pogingen zijn mislukt, maar toch zijn een paar uitzonderingen erin geslaagd. Koenigsegg maakt deel uit van deze heel kleine kring en het eerste ‘productiemodel’ van het merk, de CC8S, treedt vandaag via de voordeur toe tot de wereld van de collecties.
Een vederlichte hypercar bedacht door een student van Koenigsegg…
Dit is waarschijnlijk het meest opmerkelijke nieuws van het afgelaste salon van Genève. Het extravagante Zweedse merk Koenigsegg heeft een onverwacht model onthuld, dat het woeste karakter van een egoïstische hypercar vertaalt naar… een vierzitter.
Geen bestelbon kunnen tekenen voor een van de 25 exemplaren van de Koenigsegg Agera RS? Geen probleem: de opvolging is onderweg.
Er zijn slechts 25 exemplaren gebouwd.
Deze bruut is daarmee de snelste auto ter wereld!
Vorige maand schreven we over het nieuwe wereldrecord van de Bugatti Chiron, die net geen 42 seconden nodig had om van 0 tot 400 km/u te accelereren en weer tot stilstand te komen. “Kunnen wij een stuk beter”, dachten ze in Zweden…
Amerikanen hebben een zwak voor supercars, en vooral als ze uit Europa komen. Helaas zullen de fans van over de grote plas nooit kunnen genieten van de absolute top van Koenigsegg: de Agera RS.
De Koenigsegg Regera is dé ultieme supercar met achterwielaandrijving en een vermogen van zo’n 1.500 pk. En dan gaat de start soms in rook op...
Het is ongetwijfeld een van de extreemste supercars van het moment. Maar tijdens ontwikkelingstests verloor de testrijder de controle over deze mule en knalde hij met zijn auto van het Nürburgring-circuit. Gelukkig kwam de bestuurder er ongedeerd uit.
De Koenigsegg One:1 is een ongezien brutaal monster. Met een vermogen van 1.360 pk en een gewicht van 1.360 kg belooft deze Zweedse supercar 0-300 km/u in 17,95 seconden!
Koenigsegg is een Zweedse bouwer van exclusieve hypercars. Een van hun modellen is de One:1, die maar liefst 1.340 pk heeft. Hoe dat in de auto zelf aanvoelt, zie je in dit filmpje.
Met slechts een handvol exemplaren geproduceerd en een verkoopprijs van meer dan twee miljoen euro is de Koenigsegg Agera R een van de meest exclusieve supercars op deze planeet. De twin-turbo V8 levert meer dan 1.100 pk en is dus de evenknie van een Bugatti Veyron.
Verschroeiend! De acceleratieprestaties van de Koenigsegg laat geen enkele spaander heel van deze Audi R8 GT. De Zweedse supercar lijkt even achter te blijven, maar wat er daarna volgt, is - aldus de Audi-bestuurder - insane. En geef ‘m maar eens ongelijk.