De C5 Aircross en C5 X zijn extreem comfortabel en beschikken over heel wat binnenruimte. En dat alles voor een scherpe prijs! Tenminste, voor de versies met verbrandingsmotor... De 225 pk sterke plug-in hybride motor is daarentegen niet goedkoop met een prijskaartje van meer dan € 40.000. Maar Citroën heeft nu een oplossing voor dat probleem met een groter rijbereik en zelfs een nieuwe aandrijflijn!
Herwerkte batterijen
Het merk met de 'double chevrons' heeft de batterijen van zijn twee C5's bijgewerkt. In de C5 X gaat het om een nieuwe managementsoftware voor de batterij met een capaciteit van 12,4 kWh, zodat het model voortaan 63 km per lading kan afleggen, tegen 55 voordien. De C5 Aircross krijgt dan weer een grotere batterij, met een capaciteit die stijgt van 13,2 naar 14,2 kWh! Daarmee kan hij tot 64 km 100% elektrisch rijden, tegen 55 km voordien.
Een nieuwe aandrijflijn!
Maar de C5 Aircross heeft niet alleen een nieuwe batterij. De Franse SUV krijgt ook een nieuwe plug-in hybride aandrijflijn met een vermogen van 180 pk! Die combineert de 1.6 liter grote en 150 pk sterke PureTech benzinemotor met een 12,4 kWh batterij om in totaal 180 pk en 360 Nm koppel te ontwikkelen. Dat zorgt voor een 100% elektrisch rijbereik van 58 km. Wat we nu nog niet weten, is wanneer de nieuwe versies hier beschikbaar zullen zijn en aan welke prijs.