20210714141301gemba2.jpg

Marc Philipp Gemballa is de zoon van Uwe Gemballa, de oprichter van het gelijknamige tuningbedrijf. Het was een flamboyant bedrijf, dat zijn piek bereikte in de jaren ’80 en ’90 maar dat in 2010 door de Duitse overheid werd opgedoekt. Uwe Gemballa ging gebukt onder de schulden en was bij illegale activiteiten betrokken. Hij probeerde naar Zuid-Afrika te vluchten, maar werd door het lot ingehaald en in Pretoria vermoord.

Om zich van zijn vader te onderscheiden heeft de zoon een nieuw bedrijf opgericht onder zijn eigen volledige naam. Marc Philippe Gemballa specialiseert zich ook in de Porsche 911, maar heeft wel het idee opgevat om het model zo veelzijdig mogelijk te maken.

20210714141300gemba3.jpg

Nostalgische (koolstof)vezel

Zijn eerste model is deze Marsien, een ‘buitenaardse’ 911, die over om het even welke ondergrond kan rijden. Zijn nostalgische look knipoogt naar de fabelachtige 959 uit de jaren ’80. Op technisch vlak heeft Marc Philippe niet op de kleintjes gekeken en al het beste gebruikt dat op de markt beschikbaar is.

20210714141300gemba4.jpeg

Hallucinante technische fiche

De technische fiche is duizelingwekkend: een door RUF aangepakte motor (740 pk en 950 Nm), een titanium uitlaat, een actieve ophanging die de bodemvrijheid met tot 250 millimeter kan verhogen en een koetswerk dat geheel in koolstofvezel is gemaakt. Voor de meest veeleisenden zijn een versterkte offroadophanging en een tot 819 pk opgevoerde motor verkrijgbaar.

20210714141300gemba1.jpg

Pijnlijke cijfers

Om gebruik te kunnen maken van deze furie, die de 100 km/u kan bereiken in 2,6 seconden en die een top haalt van 330 km/u, zal je minstens een half miljoen euro exclusief belastingen moeten neertellen. En dat is dan eigenlijk nog maar de prijs van de verbouwing, want eerst moet je nog een Porsche 992 Turbo S kopen die als technische basis zal dienen.


?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail: