Laat ons beginnen met de kleine wijzigingen. Die vinden we vooral terug op het koetswerk: vooraan en achteraan werd de pony car lichtjes hertekend. Voortaan krijg je standaard led-lichten, en er komen drie nieuwe koetswerkkleuren en enkele nieuwe velgen bij. Ten slotte is er een in- en uitschakelbare sportuitlaat om je buren ’s morgens en ’s avonds hun rust te gunnen.
Digitaal
Binnenin gebruikt Ford nieuwe materialen voor de afwerking, en breidt het merk de keuzemogelijkheden uit. Zo kan je voortaan de verwarmde en gekoelde zetels en het verwarmde stuur op alle modellen aanstippen. Het instrumentenpaneel kan digitaal worden gekozen, op een scherm van 12 duim. Net als bij de meest recente Ford-modellen maakt de Mustang voortaan aanspraak op de modernste evolutie van het infotainmentsysteem, SYNC 3, dat compatibel is met Android Auto en Apple CarPlay.
Veiligheidsupdate
De veiligheidsvoorzieningen krijgen uiteraard ook een update: een aanrijdingswaarschuwing met voetgangerherkenning, adaptieve snelheidsregelaar en rijstrookassistentie behoren voortaan allemaal tot de mogelijkheden.
Meer en minder pk’s
Onder de motorkap verandert er wat meer. De atmosferische 5.0 V8 produceert voortaan meer vermogen: in totaal 450 pk. De 2.3 EcoBoost-viercilinder boet dan weer aan vermogen in: door de strengere uitstootnormen produceert hij voortaan nog maar 290 pk. Er maakt een gloednieuwe tientrapsautomaat zijn opwachting, maar de manuele zesversnellingsbak blijft nog steeds verkrijgbaar. De burnoutfunctie, “Electronic Line Lock”, is voortaan ook verkrijgbaar op de 2.3 EcoBoost.
Finetuning
De Ford-ingenieurs pasten het chassis ook aan. De schokdempers werden opnieuw afgesteld voor meer stabiliteit in de bochten en de achterophanging werd wat stijver. Dikkere antirolstangen moeten een snediger rijgedrag opleveren. Optioneel is er een adaptieve MagneRide-ophanging verkrijgbaar.
De gefacelifte Ford Mustang is leverbaar vanaf 2018.