Er mag geen twijfel over bestaan dat deze Dynamics & Lightweighting Study Turbo het meest krankzinnige project van Singer is tot nu toe. De restomodspecialist heeft dan ook de kaas gehaald bij de Porsche 934/5 van 1977, die schitterde in de uithoudingsraces in Amerika, waar hij 6 van de 8 races won waaraan hij had deelgenomen. Deze DLS-T is bovendien niet één nieuw model van Singer, maar twee nieuwe modellen.



Voor het circuit en voor op straat

Net als de Porsche 911 GT3 die eveneens als Touring te bestellen is, krijgt deze DLS-T twee varianten: eentje voor het circuit en eentje voor op de openbare weg. Het verschil tussen beide versies is ook hetzelfde als bij de GT3: de ene heeft een immense achtervleugel, terwijl de andere het houdt op een bescheiden ducktail. Voor de rest zijn beide varianten identiek, en dat is goed nieuws.



700 pk en 9.000 toeren! 

Of het nu om het circuitbeest gaat of om de straatversie, in beide gevallen gaat er onder het indrukwekkende koetswerk uit carbon een 3,8 liter-zescilinder boxer schuil die in staat is om tot 9.000 toeren door te trekken! Zijn 700 pk worden overgebracht naar het wegdek via Michelin Pilot Sport Cup 2-banden (of optioneel zelfs Cup 2R-banden) dankzij een manuele zesversnellingsbak. Deze DLS-T moet dus net zo ongelooflijk zijn om mee te rijden als hij eruitziet!



Exclusief kunstwerkje

Elk exemplaar is volledig te personaliseren door zijn toekomstige eigenaar en is dus uniek. De productie wordt ook strikt beperkt, al laat Singer niet weten hoeveel exemplaren het precies wilt bouwen. De specialist in het restomodden van luchtgekoelde Porsches noemt ook geen prijs, maar al deze exotische elementen doen het prijskaartje ongetwijfeld stijgen tot ver boven een miljoen euro. Deze DLS-T ziet er dus niet enkel uit als een kunstwerk, hij kost ook net zoveel...



?