We weten al een tijdje dat het huidige gamma van de Audi A6 opgevolgd wordt door een nieuwe A7 met verbrandingsmotor. Wat we echter nog niet weten, is welke koetswerkvormen en varianten dit nieuwe model zal behouden. Vragen waarop onze spyshotfotografen vandaag enkele antwoorden kunnen bieden...
Het is nu zo goed als zeker dat de toekomstige Audi A7 met verbrandingsmotor nog steeds sportieve S- en RS-versies krijgt. Die eerste werd zelfs onlangs voor het eerst betrapt door onze spyshotfotografen in Duitsland! Beelden waarop we twee tankklepjes kunnen ontwaren op de achterschermen. Eentje voor de benzine... en de andere waarschijnlijk voor de laadkabel! Inderdaad, de volgende generatie Audi S7 krijgt waarschijnlijk een plug-inhybride motorisatie.
V6 PHEV en 100 km autonomie voor de toekomstige Audi S7?
Natuurlijk is er vandaag nog niets officieel bekendgemaakt door Audi qua technische details. Maar volgens de geruchten krijgt de volgende Audi S7 dezelfde plug-inhybride V6 als de Porsche Panamera 4 E-Hybrid. De sportieve berline en break uit Ingolstadt zou dan worden aangedreven door een 2,9 liter-V6 die 346 kW (470 pk) en 650 Nm ontwikkelt in de Porsche, met een batterij van 25,9 kWh waarmee een volledig elektrische autonomie van iets minder dan 100 km mogelijk moet zijn.
Allroad Quattro nog steeds in het gamma van de A7
Nog een vraag waarop we officieel het antwoord nog niet kennen, maar waarover deze nieuwe spyshots ons wel al een duidelijk beeld geven: de Audi A7 blijft bestaan als Allroad Quattro! Naast de sportieve S7 hebben onze spionnen namelijk een A7 break gespot met verbrede wielkasten en een verhoogde ophanging. Hier is er echter geen dubbele tankklep te zien. Misschien dat deze verhoogde versie van de Duitse break geen plug-inhybride aandrijflijn krijgt, in tegenstelling tot zijn rechtstreekse concurrent, de Mercedes E-Klasse All-Terrain. Om het zeker te weten is het echter nog wachten tot zijn officiële voorstelling, die pas voor 2026 staat gepland.