Hoewel BMW zich voorbereidt op de komst van zijn nieuwe generatie modellen binnen de "Neue Klasse", blijft de huidige generatie ook belangrijk. Verschillende bestaande modellen krijgen een facelift, waaronder de elektrische SUV BMW iX.
De in 2022 gelanceerde elektrische luxe-SUV van BMW staat op het punt om een ‘Life Cycle Impulse’ (LCI) te ondergaan, BMW-taal voor ‘facelift’. Met nieuwe concurrenten zoals de Lotus Eletre, Kia EV9, Polestar 3 en Volvo EX90, is deze facelift essentieel om competitief te blijven. Verwacht wordt dat de iX meer actieradius, vermogen en een vernieuwd design zal krijgen. Toch lijkt het erop dat de controversiële grote grille behouden blijft.
Ongeveer 10% meer actieradius en vermogen
De BMW iX behoudt zijn huidige configuraties met twee elektromotoren, één per as. Deze leveren nu vermogens van 240 kW (326 pk) tot 455 kW (619 pk), maar krijgen naar verwachting een krachtkuur van ongeveer 10%. Dit betekent dat de topversie een vermogen van bijna 500 kW (680 pk) zou halen! Ook de batterijdichtheid gaat erop vooruit volgens de geruchten, waardoor de huidige capaciteit van 111,5 kWh nog wat zou moeten stijgen. Deze verbeteringen moeten resulteren in een maximale actieradius van ongeveer 700 km voor modeljaar 2025.
Officiële onthulling begin 2025
Met dit extra vermogen en de grotere autonomie, zou de facelift van de BMW iX ook nieuwe namen met zich moeten meebrengen. Waar je nu kan kiezen tussen de xDrive40, xDrive50 en M60 xDrive, wat ongeveer overeenkomt met het gamma van de i5, worden deze versies na de facelift waarschijnlijk vervangen door de xDrive50, xDrive60 en M70 xDrive, zoals bij de i7. Bovendien komen er nieuwe rijmodi zoals "Sport Plus" en "Max", waarbij de laatste de efficiëntie maximaliseert en tot 20% meer actieradius biedt! BMW onthult de vernieuwde iX naar verwachting begin 2025, met een marktintroductie gepland voor de zomer van datzelfde jaar.