Na al 4 jaar trouwe dienst is het hoog tijd dat de Defender enkele verbeteringen krijgt voor 2024. Toch blijft het nieuws beperkt...
In de lijst van nieuwigheden voor modeljaar 2024 vinden we onder meer optionele individuele achterzetels die de klassieke achterbank van de Defender 130 vervangen. Deze zetels zijn niet alleen comfortabeler, maar ook verwarmd en geventileerd, en ze maken het gemakkelijker om naar de derde zitrij van de Britse terreinwagen te klauteren in zijn XXL-versie. Het betekent natuurlijk ook dat het totale aantal zitplaatsen wordt verminderd van 8 naar 7.
Meer vermogen en koppel voor Defender D350
Qua motoren is er een nieuwe D350-dieselmotor die de huidige D300 vervangt, en dat in alle koetswerkvarianten van de Defender. Zoals zijn naam al aangeeft, stijgt het vermogen van de 3 liter-zescilinder-in-lijn diesel met twee turbo's naar 350 pk en 700 Nm koppel. Een behoorlijk verschil van 50 pk en 50 Nm ten opzichte van de huidige D300.
Eenvoudiger gamma voor de komst van de Octa?
Het Britse merk maakt ook van de modeljaarupdate gebruik om de configuratie van zijn terreinwagen te vereenvoudigen. Toekomstige Defender-klanten kunnen voortaan enkel nog maar kiezen tussen de uitvoeringen S, X-Dynamic SE, X-Dynamic HSE, X en V9. Alle vijf de uitvoeringen zijn beschikbaar op zowel de Defender 90, 110 en 130. En vergeet niet dat er nog een nieuwe versie van de Defender op komst is: de Defender Octa! Deze extra krachtige en capabele variant komt nog dit jaar op de markt.