Het is officieel, de Sterrato wordt onthuld tijdens het 'Art Basel' event dat van 1 tot 3 december plaatsvind in Miami. De off-road supercar zal meer dan waarschijnlijk de laatste nieuwigheid van het merk met de stier in zijn logo zijn die zijn power voor 100 % haalt uit een verbrandingsmotor. Maar Lamborghini neemt echter nog lang geen afscheid van de V10 en de V12!
Een plug-in hybride V10 voor de Huracan in 2024
Ter gelegenheid van de publicatie van de uitstekende financiële resultaten van het merk sprak CEO Stephan Winkelmann met Auto Express en Caradisiac over de komende aandrijvingen bij Lamborghini. Van de vervanger van de Huracan, die naar verwachting in 2024 op de markt komt, weten we dat hij een gloednieuwe hybride met verbrandingsmotor onder de motorkap zal hebben. Het merk heeft aangekondigd dat die uniek zal zijn voor het merk en "meer dan 6 cilinders, maar minder dan 12" zal hebben. Waarom dan geen 10? "Het is geen hybride met een focus op rijbereik en het is geen downsizing-oefening," onthulde de CEO van het merk ook.
De krachtigste en luidste V12 ooit voor de Aventador!
De volgende Huracan zal zijn platform ook eerder delen met de vervanger van de Aventador dan met de Audi R8. Die laatste wordt immers niet vervangen. Beiden zouden een hybride systeem krijgen om hun atmosferische V10- en V12-motoren te ondersteunen! Een 12-cilinder die volgens Roven Mohr, de technisch directeur van het merk, meer vermogen en meer geluid moet leveren. Hij sprak ook over de afmetingen van de batterij, die beperkt zullen blijven. Je zal dus nog een paar jaar kunnen genieten van deze prachtige motoren voordat de eerste 100% elektrische Lamborghini komt.