Mazda heeft zijn 2 Hybrid eindelijk aangepakt om hem minder te doen lijken op een exacte kopie van de Toyota Yaris. Hoewel beide Japanse stadswagens nog steeds dezelfde algemene vorm hebben, geniet de Mazda voortaan van een eigen voorbumper, grille en kofferklep. Hij onderscheidt zich daarmee wat meer van zijn tweelingbroer en lijkt ook meer op de rest van het Mazda-gamma.

Nieuwere technologie

Mazda heeft ook van deze update gebruik gemaakt om de technologie aan boord te upgraden. De hybride stadswagen heeft voortaan recht op een noodremhulp, een rijstrookassistent, adaptive cruise control en zelfs een nieuw centraal aanraakscherm van 9 inch met standaard Apple CarPlay en Android Auto. Het digitale instrumentendisplay van 12,3 inch, een groter centraal paneel van 10,5 inch en een head-up display zijn beschikbaar als optie.

Nog even zuinig

Onder de motorkap verandert er echter niets. De Mazda 2 Hybrid geniet nog steeds van een driecilinder benzinemotor van 1.490 cc, gekoppeld aan een elektromotor. Het geheel ontwikkelt 85 kW (116 pk), waarmee de Japanse stadswagen in 9,7 seconden van 0 tot 100 km/u accelereert, met een topsnelheid van 175 km/u. Mazda spreekt nog steeds over een gemiddeld verbruik van 3,8 tot 4,3 l/100 km, wat overeenkomt met een CO2-uitstoot van 87 tot 97 g/km. Een zeer zuinige auto, zoals we ook konden ontdekken tijdens onze test!

Vanaf 2024

Deze vernieuwde Mazda 2 Hybrid staat jammer genoeg nog niet direct bij de dealer. Zijn officiële presentatie gaat namelijk pas begin 2024 door in België. Daarnaast weten we ook niet of zijn prijzen ook een 'update' krijgen... Ter info: de Japanse stadswagen is vandaag te koop in België vanaf 27.790 euro.