Na 4 jaar op de markt krijgt de 2008 een makeover! Daarmee laat hij nu de nieuwe designtaal van het merk zien, met wat elementen van de 408 en de driedelige lichtsignatuur die we voor het eerst zagen op de facelift van de 508. Ook achteraan evolueert de lichtsignatuur van de Franse SUV, die hem wat meer dynamiek geeft.
Dubbele displays van 10 inch
Aan boord zijn de evoluties vooral op technologisch vlak te vinden, aangezien de twee displays voortaan 10 inch groot zijn. Het design van het digitale instrumentenpaneel is ook vernieuwd, terwijl het centrale display nu gebruik maakt van de nieuwste software van Stellantis. De laatste kleine verandering: de bediening voor de automatische en de pook van de manuele versnellingsbak hebben beide een nieuwe look gekregen.
Benzine, diesel en hybride in 2024
Onder de motorkap van de Franse SUV biedt Peugeot bij de lancering 3 verbrandingsmotoren aan. De 1,2 liter-driecilinder PureTech-benzinemotor kan je krijgen met 100 of 130 pk. Enkel de krachtigste van die twee kan optioneel worden uitgerust met een 8-trapsautomaat. De 2008 behoudt ook zijn dieselmotor. Dat is een 1,5 liter-viercilinder BlueHDi-motor van 130 pk, die steeds wordt gekoppeld aan een automatische versnellingsbak. In 2024 komt er een nieuwe zelfladende hybride met benzinemotor van 136 pk in het gamma.
Meer vermogen en autonomie voor de e-2008
De e-2008 wordt net als zijn tegenhanger met verbrandingsmotor vernieuwd, en krijgt daarbij ook een volledig nieuwe motorisatie! Zijn elektromotor van 115 kW (156 pk) wordt gevoed door een batterij van 54 kWh, die hem voortaan een rijbereik van 406 km geeft per laadbeurt. Het is dezelfde aandrijflijn die we ook al hebben gezien in de e-308, Opel Astra Electric en recenter de Citroën ë-C4. De 2008 kan voortaan ook optioneel worden uitgerust met een driefasige boordlader van 11 kW. Het maximale snellaadvermogen blijft echter steken op 100 kW, om van 20 tot 80% te kunnen bijladen in 30 minuten tijd. De gefacelifte 2008 en e-2008 zijn beschikbaar vanaf de zomer van 2023.