Jaguar belooft voor de I-Pace een rijbereik van minstens 350 kilometer en een sprint van 0 naar 100 km/h in ongeveer 4 seconden. Tussen de twee assen ligt een lithium-ionbatterij van 90 kWh, die twee elektromotoren aandrijft met een totaalvermogen van 395 pk en een koppel van 700 Nm.

Volledig in aluminium

De I-Pace staat op een volledig nieuw aluminium platform. Een groot deel van de wieltreinen is afgeleid van die van de SUV F-Pace, met inbegrip van de ophanging met dubbele driehoeken vooraan en de meerarmige achteras. De lithium-ionbatterij kan van 0 naar 80 procent worden opgeladen in 90 minuten en naar 100 procent in iets meer dan twee uur. Deze accu zit zo laag mogelijk in het chassis, waardoor het zwaartepunt veel lager zou moeten liggen dan in de F-Pace.

Geen pluimgewicht

Het gewicht blijft een klassiek probleem voor elektrische auto’s. Je zou het niet verwachten, maar deze I-Pace weegt zo’n 2 ton, al heeft dat weinig effect op de prestaties in rechte lijn. Bovendien belooft Jaguar een rijgedrag dat bij het merk past. Hoewel de auto iets compacter is dan de F-Pace, is zijn wielbasis wel wat langer, waardoor er meer binnenruimte is, zeker omdat de elektromotoren bijzonder compact zijn.

De architectuur van deze nieuwe auto, die geen ruimte moet voorzien voor een klassieke verbrandingsmotor in de neus, liet Jaguars designbaas Ian Callum toe om een opmerkelijk en innovatief ontwerp te brengen, dat doet denken aan de conceptcar C-X75.