De Duitse preparateur heeft de nieuwe coupé van Porsche aangepakt en hem een serieuze vitaminekuur toegediend. Voor wie het wil zijn aanpassingen tot 380 pk mogelijk!
Wel hebben ze er voor gezorgd om het uiterlijk van de Cayman niet al te veel te veranderen, ze nemen genoegen met een discrete spoiler vooraan, fraaie achteruitkijkspiegels, kleine laterale luchtinlaten om het beest af te kunnen koelen en een grotere achterspoiler in carbon. De velgen zijn uit aluminium vervaardigd met afmetingen van 19 of 20 duim. Deze Cayman leeft trouwens op grote voet met achterbanden tot 305 mm breed!
Wat het intérieur betreft laat Strosek de keuze aan de klant. Strosek biedt zelf vloertapijten aan in…fluweel! Is dat om op blote voeten te kunnen rijden? De pedalen en versnellingspook kunnen in aluminium afwerking verkregen worden.
Voor de aanpassingen van de motor heeft Strosek twee versies op het menu staan. De eerste is een “eenvoudige” evolutie van de bestaande 3.4 liter die van 295 naar 340 pk omgebouwd wordt. Dit gebeurt aan de hand van een nieuwe uitlaat, luchtfilter en wat elektronica. Voor de andere versie wordt en 3.8 liter onder de motorkap van de Cayman gestoken, goed voor 380 pk en 415 Nm koppel! Dit laat toe om 288 km/u in topsnelheid te behalen en de sprint van 0 tot 100 km/u af te ronden in 4.7 seconden. Een zekere 911 zal dat allemaal waarschijnlijk niet graag horen…
De ophanging werd uiteraard ook aangepast om het extra vermogen in goede banen te leiden. Er worden dus ook hier twee opties voorgesteld. De eerste moet er voor zorgen dat het karakter wordt behouden met een verlaging van 35 mm, goed voor het dagelijks gebruik. De tweede optie zorgt er voor dat hij klaar is om het circuit op te rijden. De auto werd trouwens op de Nürburgring ontwikkeld.