De grote elektrische reisberline van VW is eindelijk zonder camouflage te zien! Met een lengte van 4,96 m en een wielbasis van bijna 3 m is de vervanger van de Passat berline zeer glad gestreken. Zijn Cx-waarde is dan ook amper 0,23, wat niet mag verbazen gezien zijn vorm. We kregen zijn uitgestrekte lijn en een groot deel van zijn technische fiche dan ook al te zien. Maar vandaag leren we het geheel kennen, en krijgen we vooral meer info over zijn interieur.
Standaard head-up display met AR!
Ook zijn dashboard hebben we al vaker gezien. Het wordt gedomineerd door een groot centraal display van 15 duim, samen met een klein digitaal instrumentenscherm. De grote nieuwigheid is dat die laatste standaard wordt bijgestaan door een groot head-up display met augmented reality. En als kers op de taart zijn de aanraaktoetsen onder het centrale scherm nu ook eindelijk verlicht, je kan ze nu dus ook fatsoenlijk gebruiken in het donker.
Overdaad aan comfort op de optielijst
Volkswagen wil de inzittenden van de ID.7 echt in de watten leggen. Om dat te bereiken, zijn er optioneel temperatuur- en vochtigheidssensoren in de zetels die de ventilate en de verwarming automatisch regelen. De zetels kan je ook uitrusten met tot 12 opblaasbare kussens die een massage kunnen geven via drukpunten. Daarnaast heeft de ID.7 ook een speciaal panoramadak op de optielijst, met vloeibare kristallen die je met een druk op de knop kan verduisteren.
Pro en Pro S
Er worden twee versies van de ID.7 aangeboden bij zijn lancering deze herfst. Beide varianten hebben dezelfde motor op de achteras van 210 kW (286 pk). De ID.7 Pro heeft een batterij van 77 kWh, waarmee een theoretische autonomie van 615 km wordt behaald, terwijl zijn laadsnelheid is beperkt tot 170 kW. De ID.7 Pro S heeft een pakket van 85 kWh, waarmee zijn autonomie toeneemt tot 700 km, terwijl het laadvermogen ook iets stijgt tot een maximum van 200 kW.