Na zijn neven bij Skoda en Seat is het nu aan de elektrische stadswagen van Volkswagen om een aantal evoluties te ondergaan. Het grootste nieuws zit hem in het accupakket, want de vernieuwde e-Up is uitgerust met een module van 32,3 kWh. Dat is een mooie evolutie in vergelijking met zijn voorganger, die zich moest behelpen met 18,7 kWh.
Gemaakt voor de stad
Dankzij een laag normverbruik van 12,7 kWh/100 km kan de nieuwe e-Up zo 260 kilometer rijden voor hij een nieuwe stekker moet zoeken. Aan de elektromotor verandert niets: die ontwikkelt nog steeds 61 kW (82 pk). Daarmee sprint de kleine EV van 0 naar 100 km/u in 11,9 seconden. En als pure stadswagen is de e-Up begrensd op 130 km/u.
Een uurtje
Ander fijn nieuws is dat de nieuwe e-Up zijn batterij tot 80 procent kan herladen in slechts 60 minuten. Daarvoor moet je echter wel een gelijkstroomlader van 40 kW vinden. De nieuwe e-Up is bovendien minder duur (in Duitsland kost hij 21.975 euro). Hij wordt op het salon van Frankfurt onthuld.Ontdek meer inzichten
Volkswagen