Test: Audi A6 Avant e-tron, eindelijk een uitstekende EV!
Kan de A6 e-tron Audi’s elektrische adelbrieven eindelijk waarmaken, in het bijzonder als praktische breakversie Avant?
Kan de A6 e-tron Audi’s elektrische adelbrieven eindelijk waarmaken, in het bijzonder als praktische breakversie Avant?
Audi onthult de nieuwe generatie A6 eerst als breakversie Avant, die ondanks zijn even modelcijfer gewoon zijn TFSI- en TDI-motoren behoudt.
Berlines waren de afgelopen jaren wat uit de mode geraakt, maar met de komst van elektrische modellen maken ze een indrukwekkende comeback – met recordbrekende rijbereikcijfers!
Zoals verwacht heeft Audi zijn grote elektrische berline goedkoper gemaakt dankzij een nieuwe basisversie met een kleinere batterij. Al haalt de A6 e-tron daarmee nog steeds een autonomie tot 626 km.
De Belgische prijzen van de Audi A6 e-tron beginnen bij 76.800 euro. Dat is iets duurder dan de concurrentie, maar hij gaat wel verder en sneller!
De Audi A6 Sportback en Avant e-tron zijn bijna identiek gebleven aan de conceptcars met dezelfde naam, en zijn dynamischer, eleganter, gestroomlijnder en efficiënter dan ooit!
De Audi A6 zoals we hem nu kennen, wordt binnenkort vervangen door een nieuwe generatie volledig elektrische A6 e-tron. De gelegenheid om terug te blikken op 5 van onze favoriete Audi's A6 met verbrandingsmotor!
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De Audi RS 6 slijpt zijn messen nog wat bij en wordt nog wat scherper als Performance, die ook meer vermogen krijgt. En meer is beter, toch?