Mercedes is bezig met de introductie van zijn nieuwe C-Klasse, als berline en als break. Uiterlijk is de generatiewissel er nauwelijks aan te zien, maar aan boord is de evolutie meer tastbaar op technologisch vlak. Om de aantrekkingskracht nog te versterken van dit model dat heel belangrijk is voor de verkoopcijfers (10,5 miljoen exemplaren sinds 1982) krijgt het nu een nieuwe versie, de All-Terrain. De C-Klasse break neemt dus het concept over van de allewegenbreak, dat Mercedes in 2017 introduceerde in zijn grote broer E-Klasse All-Terrain.
Naast een specifieke aankleding van het koetswerk onderscheidt deze All-Terrain zich door een ongeveer 4 centimeter grotere bodemvrijheid, standaard vierwielaandrijving 4Matic en twee extra rijprogramma’s voor in het terrein. Het eerste, OFFROAD, is geschikt voor rijden door licht hobbelig terrein, zoals aarde- of kiezelwegen. Het tweede, OFFROAD+, met onder meer een automatische afdaalhulp, is bedoeld voor het zwaardere werk.
Qua motoren is de All-Terrain verkrijgbaar met benzine- of dieselblokken. Die worden in beide gevallen ondersteund door een microhybride systeem van 48 volt, zoals in de conventionele C-Klasses. Praktisch gezien mag de nieuwe All-Terrain tot 1.800 kilo slepen.
De C-Klasse All-Terrain wordt officieel begin september onthuld op het salon van München en komt vervolgens tegen het eind van het jaar op de markt.