De T-Roc is uitgegroeid tot een belangrijke auto voor Volkswagen. Het merk heeft van zijn compacte SUV wereldwijd al meer dan een miljoen stuks verkocht… en dat slechts vier jaar na zijn commercialisering! Straf. ‘Never change a winning team’, dus evolueert de T-Roc halverwege zijn carrière, maar dan wel eerder beperkt.
Als je meer LED’s wou…
Aan de buitenkant zijn de aanpassingen vooral merkbaar aan de koplampen. LED’s zijn voortaan standaard, maar je kan ook kiezen voor de nieuwste IQ.Light-technologie die we al zagen op andere modellen van het merk. Ook optioneel zijn de dagrijlichten die doorlopen in het radiatorrooster, zoals bij vele andere modellen in het VW-gamma.
Schermen, steeds grotere schermen
Binnenin is de evolutie iets meer uitgesproken. Het dashboard werd hertekend en biedt plaats aan een scherm dat tot 9,2 duim groot kan zijn! De andere verbeteringen zijn minder verrassend. Zo zijn er geen fysieke knoppen meer, maar wel aanraaktoetsen met haptische feedback, onder andere voor de klimaatcontrole en op het stuur.
Wat zou een facelift zijn zonder technologische update? Het grootste nieuws op dat vlak is dat IQ.Drive voortaan beschikbaar is op de T-Roc en ervoor zorgt dat hij praktisch autonoom kan rijden op de snelweg, en dat tot een snelheid van 210 km/u! Liefhebbers van connectiviteit zullen blij zijn om te horen dat het immense centrale scherm voortaan Android Auto of Apple Carplay kan tonen zonder gebruik te maken van een kabel.
Diesel nog altijd beschikbaar
Als toekomstige eigenaar krijg je bij het bestellen de keuze uit een breed motorenpallet met benzine- en dieselmodellen met een vermogen van 110 tot 190 pk. De handgeschakelde of automatische versnellingsbak sluist dat vermogen door naar de voorwielen of voor de grotere motoren optioneel naar de vier wielen. De atypische cabrioversie is maar in twee motorversies verkrijgbar: de 110 pk sterke 1.0 TSI of de 150 pk sterke 1.5 TSI.
Aan de top van het T-Roc gamma vinden we nog steeds de sportieve ‘R’ versie terug, met zijn 300 pk sterke viercilinder die standaard gekoppeld wordt aan 4Motion-technologie. De Belgische prijzen van de compacte SUV zijn nog niet bekend, maar Volkswagen geeft wel mee dat ze in Duitsland starten aan € 23.495 voor de T-Rco en € 31.850 voor de cabrio.