20200303101944mulliner.jpg

Toen de automobielsector nog in zijn kinderschoenen stond, bouwden constructeurs vaak een technische basis waar een koetswerkbouwer dan een eigen interpretatie op bedacht. Zo was er Mulliner, dat zichzelf de oudste koetswerkbouwer ter wereld noemt, omdat het al koetsen maakt sinds de jaren 1500. De jongste jaren ‘beperkte’ het edele huis zich tot het personaliseren van de Bentleys voor de meest veeleisende klanten. Maar met deze Bacalar keert Mulliner terug naar zijn wortels van ‘carrossier’.

20200303101943mulliner.jpg

Op basis van een Continental GT Cabriolet (met 6.0-W12) hebben de Britse ambachtslui het koetswerk en het interieur volledig herwerkt. Het resultaat is dit juweeltje met twee zitplaatsen, dat doet denken aan de concept EXP 100 GT die ooit is gemaakt ter ere van de honderdste verjaardag van Bentley

20200303102033mulliner.jpg

De Mulliner Bacalar zal met de hand worden gemaakt volgens de wensen van 12 (uiteraard steenrijke) klanten.