Esthetisch blijven de wijzigingen relatief subtiel. Vooraan zien we nieuwe koplampen en een expressiever radiatorrooster, achteraan krijgt de GLC ook een nieuwe lichtsignatuur. Aan boord wordt het infotainment vernieuwd: het scherm is tot 10,25 duim groot en het MBUX-systeem, dat debuteerde op de A-Klasse, maakt zijn opwachting. Artificiële intelligentie dus, die antwoordt op het commando “Hey Mercedes”.
48 volt
Bij de benzinemotoren verschijnt Mercedes’ nieuwe viercilinder met mild hybrid-aandrijving op 48 volt. Hij krijgt vermogensversies van 197 pk (200 4Matic) en 258 pk (300 4Matic). In beide gevallen bedraagt de CO2-uitstoot 161 g/km. Ook het dieselaanbod wijzigt, met Mercedes’ laatste generatie van de 2.0. De vermogens zijn hier 163 pk (200d 4Matic), 194 pk (220d 4Matic) en 245 pk (300d 4Matic). De CO2-uitstoot bedraagt hier 137 tot 153 g/km.