Seks verkoopt. It’s as simple as that. Niemand die het ontkennen kan, niemand die er niet vatbaar voor is. Een sexy vrouw op een motor, en jawel, de man is verkocht. Autoconstructeurs maken daar gretig gebruik van door de slankste, verleidelijkste babes uit te kiezen om hun nieuwste modelletje aan te prijzen. En wat blijkt, het werkt! Vrouwenlichaam in ruil voor hard cash Een mooie vrouw zet een man aan tot kopen, dat is het basisprincipe. En als een kort rokje, een diepe decolleté of een paar duizelingwekkende hoge hakken kunnen helpen, dan waarom niet? De vraag zou moeten zijn: waarom wel? Het antwoord is simpel. De techniek werkt. Het is nu eenmaal zo dat een man meer geneigd is de wagen of motor aan te schaffen als een vrouwelijk lichaam hem dit aanprijst. Maar waarom is het zo dat een man kiest met zijn edele delen in plaats van met zijn verstand? Het zit ‘m tussen de oren (of in de broek?) Volgens wetenschappelijk onderzoek maakt een mans hersenen de associatie bij het zien van zulk sexy object dat hij ofwel zelf aantrekkelijker zal gevonden worden door het andere geslacht wanneer hij de auto aanschaft, meer of beter van de grond zal gaan bij aankoop van het product of zich sexyer zal voelen met een dikke bak in de garage (mag ik dat ook figuurlijk stellen?). Uit vrouwelijk oogpunt kan ik dit zeggen: je mag nog over een impressionante Jean-Claude Van Damme-torso beschikken, met een Toyota iQ’tje of een Ford Ka zal je de deal niet sluiten, guys. Mannen zouden daarenboven sneller hun kredietkaart durven bovenhalen als er seksuele connotaties gemaakt worden bij het aanprijzen van het desbetreffende goed. Een babe die een snelle wagen siert zal dus eerder verkopen dan wanneer een mannelijke verkoper de wagen aanbiedt. Mannelijke modellen in de opmars Een zekere dosis relativisme is geboden om dit fenomeen te doorzien. Zo is, gelukkig, ook het omgekeerde waar: steeds vaker merken mannen dat ze aan macht verliezen en compenseren dit door hun lichaam tentoon te stellen aan de vrouwelijke bevolking. Ook het vrouwelijke oog wil dus wat, en dat is maar goed ook! Zeker aangezien het steeds vaker de vrouw is die de beslissing neemt voor de nieuwe wagen of motor. Waarom dus eens geen mannelijke modellen op de motorkap van de nieuwste Audi R8? Ik ben alvast voorstander! Wie bijvoorbeeld ‘Nissan commercial’ intypt op YouTube krijgt als eerste hit het volgende filmpje te zien: een paar wiegelende borsten voor de mannen onder ons. Enjoy!