1. Renault Twingo – 2001 – 136.918 km – € 1.150
Wie zegt dat je veel geld moet uitgeven om van een legendarische auto te genieten? Ondanks zijn motor met amper 60 pk zit de Franse auto vol karakter! En dat praktisch zonder uitrusting, want hij gaat het terug naar de basis en is tegelijkertijd slim dankzij een paar geheimpjes. Bedenk wel dat de veiligheidsnormen van het begin van de jaren 2000 niet dezelfde zijn als die van vandaag...
2. Porsche Boxster – 1998 – 77.883 km – € 20.995
Als je op zoek bent naar een investering, is een Porsche vaak een goede keuze. En hoewel de prijs van de eerste generatie Boxster langzaam omhoog kruipt, is de Duitse auto nog steeds 'betaalbaar'. En rijden in een cabrio met een zescilinder boxer centraal achterin en een handgeschakelde versnellingsbak is altijd een plezier, niet?
3. Jaguar XKR – 2001 – 85.000 km – € 23.500
Een dikke V8 met compressor die gromt onder de motorkap, een comfortabele automatische versnellingsbak en een look om voor in zwijm te vallen, de Jaguar XKR is de definitie van een GT! Maar pas op voor de taksen als je hem wil inschrijven... er ligt immers een 370 pk sterke 4.0 liter onder de motorkap. En dat is niet het enige wat je moet weten.
4. Dodge Viper – 1995 – 56.800 km – € 59.900
We laten de wereld van de redelijkheid achter ons en gaan voor passie en excessen. Bij zijn lancering had de Viper onder zijn ellenlange motorkap de grootste motor ooit in een productieauto: een 8-liter V10 met meer dan 400 pk! Hoe onvoorstelbaar het ook lijkt, de gebruikskosten zijn niet buitensporig, als je benzine niet meetelt...
5. Ferrari 456 GT – 1995 – 86.036 km – € 62.500
Wat is er mooier dan deze lijst af te sluiten met een GT voorzien van een 442 pk sterke atmosferische V12, gekoppeld aan een handgeschakelde versnellingsbak met een aluminium versnellingspook? Het geheel is geïntegreerd in een tijdloze lijn waarop trots het Italiaanse steigerende paard prijkt en die voorzien is van opklaplichten... Eén ding is zeker: auto's als de Ferrari 456 GT worden niet meer gemaakt!