Test: Maserati GranCabrio Folgore, plezier zonder schuldgevoel
Maserati is anders dan de anderen. Geen wonder dat de Italianen daarmee de snelste elektrische luxecabrio ter wereld maken. Een guilty pleasure zonder schuldgevoel?
Maserati is anders dan de anderen. Geen wonder dat de Italianen daarmee de snelste elektrische luxecabrio ter wereld maken. Een guilty pleasure zonder schuldgevoel?
Maserati wisselt het geweer van schouder en focust zich nu op exclusieve sportwagens. En wat is er exclusiever dan een krachtige GT met open dak?
Verrassing! Met een vanafprijs van 210.350 euro is de volledig elektrische Folgore de minst dure Maserati GranCabrio!
Na eerst de versie met de Nettuno-V6 te hebben onthuld, is de Maserati GranCabrio er nu ook als volledig elektrische Folgore.
De MC20 markeert de comeback van een supercar in het Maserati-gamma! Herinneren de Italianen zich nog hoe ze het hart van autoliefhebbers sneller kunnen doen slaan?
Maserati heeft zijn strategie voor de komende jaren voorgesteld, met een focus op elektrificatie en luxe. Het Italiaanse merk bevestigt ook dat de volgende generatie Quattroporte EV pas in 2028 zal uitkomen.
De elektrische SUV van het Italiaanse merk met de drietand, met zijn 550 pk en 500 km autonomie, wordt aangeboden vanaf 126.650 euro in België.
De elektrische versie van de Maserati GranTurismo heeft zijn prijs. En hoewel het veruit de krachtigste en snelste GranTurismo van het gamma is, is de Folgore niet de duurste.
Deze MCXtrema is de extreme versie van de MC20, met een 730 pk sterke Nettuno-V6. Er worden maar 62 exemplaren gebouwd, die allemaal reeds verkocht zijn.