Aangezien hij zijn technische basis deelt met de A-klasse, krijgt de B-klasse monovolume dezelfde verbeteringen die Mercedes onlangs introduceerde op het kleinere model. Qua uiterlijk krijgt de vernieuwde B-Klasse nieuw ontworpen lichtblokken voor- en achteraan, een hertekende neus en nieuwe velgen. Daarmee wordt de in 2018 gelanceerde B-klasse opnieuw in de schijnwerpers gezet nu zijn BMW-rivaal, de nieuwe 2 Reeks Active Tourer, oprukt.

Nieuwe uitrusting

Voor de gelegenheid krijgt de B-Klasse monovolume ook een nieuwe uitrusting. Die omvat een verwarmd stuur, een vingerafdruklezer (vanaf het eerste kwartaal van 2023) en nieuwe functies voor de persoonlijke assistent 'Mercedes MBUX'.

Het Duitse merk maakt ook van de gelegenheid gebruik om de uitrustingsstrategie van zijn B-Klasse te herzien door het aantal individuele opties te beperken en ze te groeperen in packs. De standaarduitrusting wordt ook uitgebreid met een achteruitrijcamera, een USB-Pack en een stuur in nappaleer .

Meer geëlektrificeerd

Net als de A-Klasse wordt de B-Klasse als onderdeel van de restyling nog verder geëlektrificeerd. Alle benzinemotoren zijn nu voorzien van een 48-volt ‘mild hybrid’-systeem waarvan de starter-alternator een elektrische boost geeft van 10 kW (14 pk). De B 250 e plug-in hybride krijgt ook enkele verbeteringen. Zijn boordlader is nu geschikt voor driefasig wisselstroomladen tot 11 kW (voorheen 7,4 kW). De elektromotor is ook iets krachtiger, met een vermogen dat stijgt van 75 naar 80 kW (102 naar 109 pk). Tenslotte zorgt de 15,6 kWh hoogspanningsbatterij voor een officieel WLPT-rijbereik van 67 tot 77 km.