We gaan niet te veel tijd besteden aan zijn front: één foto zegt meer dan duizend woorden. Laat ons gewoon stellen dat BMW voor de nieuwe generatie van zijn 4-Reeks heeft gekozen voor een groter uiterlijk onderscheid met de 3-Reeks berline waar hij van is afgeleid.
Je ziet het verschil dus heel goed aan de voorkant, maar ook aan de kont is de nieuwe coupé duidelijk herkenbaar. Verder krijgt de nieuwe 4-Reeks ook bijzonder gespierde heupen. Het achterspoor van de nieuwe coupé is 23 millimeter breder dan dat van de 3-Reeks om zijn dynamisch rijgedrag te versterken. Bovendien is het dak van de 4-Reeks duidelijk lager dan dat van de berline: bijna 6 centimeter (57 millimeter). Deze nieuwe generatie van de 4-Reeks is bijna 13 centimeter langer dan zijn voorganger (+128 millimeter), waardoor hij 4,77 meter in de lengte meet.
Achterin de 4-Reeks is plaats voor twee. De rugleuning van hun stoelen klapt naar beneden in de verhouding 40/20/40. De koffer van de 4-Reeks is 440 liter groot.
Deze 4-Reeks komt in oktober op de markt in vijf varianten, waaronder de M 440i xDrive (374 pk) als topversie bij de lancering. Verder bestaat het gamma uit twee benzineviercilinders (420i met 184 pk en 430i met 258 pk) en een viercilinderdiesel (420d / 420d xDrive van 190 pk). In maart 2021 komen daar nog twee zescilinderdiesels bij (430d xDrive van 286 pk en M440d xDrive van 340 pk).
Alle motoren zijn standaard gekoppeld aan een 8-trapsautomaat. De zescilinders zijn bovendien altijd uitgerust met de vierwielaandrijving xDrive, die als optie beschikbaar is op de 420d.