1. Porsche Carrera GT
De Duitse supercar is voorzien van velgen met een centrale moer. Deze uit de racewereld stammende technologie zorgt ervoor dat wielen snel gewisseld kunnen worden. De Carrera GT is niet de enige die ze heeft, maar dit soort velgen is bijzonder zeldzaam op in serie gebouwde auto’s. En Porsche zorgt voor een persoonlijke touch door de wielmoeren links en rechts een andere kleur te geven!
2. Opel Adam
Niet enkel supercars kunnen avant-gardistisch uit de hoek komen. Om zijn Adam te onderscheiden van de concurrentie, besteedde Opel veel aandacht aan de velgen van zijn stadswagen. De Duitse ingenieurs creëerden verwijderbare plastic stukken zodat de eigenaar de look makkelijk kon veranderen. Zwart, geel, rood… de keuze is aan jou.
3. Megane RS Trophy-R
De velgen van de ultieme uitvoering van de Mégane RS waren optioneel uitgevoerd in carbon! In combinatie met keramische remschijven zorgde dat ervoor dat de Française 18 kg aan onafgeveerd gewicht kon besparen. Maar goedkoop was het niet… € 25.000 vroeg Renault ervoor! En amper 30 van de 500 exemplaren konden uitgerust worden met deze carbon velgen.
4. Lamborghini Urus
23 duim, de grootste velgen ooit op een productiewagen! En die zijn nodig om de immense remschijven te kunnen huisvesten die het 2,2 ton zware beest in het gareel moeten houden. Net zoals bij de Carrera GT is de SUV van Lamborghini niet de enige die met zo’n grote velgen uitgerust is, maar dat maakt het niet minder indrukwekkend.
5.HRE 3D+
De Zwitserse velgenspecialist creëerde het eerste 3D-geprinte exemplaar! Een kleine revolutie die ervoor zorgt dat het design nog wat gekker kan. Maar er kan nog vooruitgang geboekt worden, want eigenlijk is enkel het centrale gedeelte gemaakt door middel van deze techniek.