1. Buick Riviera 

Een lijst als deze kunnen we enkel beginnen met het allereerste aanraakscherm in een auto. Het is de Buick Riviera die de eerste was, en dat al in 1986! Als je de kwaliteit van het beeld ziet, besef je hoe hard de technologie geëvolueerd is de laatste 40 jaar...

2. Bentley Continental GT

Dit is niet het grootste, nog het meest indrukwekkende scherm, maar misschien wel één van de meest ingenieuze. Het scherm van de Bentley Continental GT kan draaien! Je kan daarbij kiezen tussen het aanraakscherm, een paneel met drie analoge tellers en een decoratief paneel. Het heeft meer iets van een kunstwerk dan een dashboard.

3. Tesla Model 3/Y

Als alle functies en info van een auto enkel via een scherm toegankelijk zijn, kan je er maar beter voor zorgen dat het goed is! In de Tesla Model 3 en de Model Y is het in elk geval imposant, met zijn diameter van 15 duim. Daarmee toont het meer info dan je kan wensen. Maar toch zouden we niet neen zeggen tegen wat extra knoppen...

4. Peugeot i-Cockpit 3D

Wanneer we het hebben over ingebouwde schermen, hebben we het niet altijd over het scherm in het midden van het dashboard. Sinds enkele jaren maken analoge tellers steeds vaker plaats voor een digitale tellerpartij. Op dat vlak onderscheidt Peugeot zich met een bijzonder geslaagde 3D-aanpak.

5. Mercedes EQS

Soms moet je de grootste hebben om de beste te zijn. En als centimeters van belang zijn, staat de EQS bovenaan de rangschikking. Zijn Hyperscreen bestaat uit 3 schermen met een totale breedte van 1,41 meter, of 56 duim! Ongezien. En de Duitse limousine maakt maximaal gebruik van het immense paneel dankzij een uitstekende MBUX interface. Kilometers malen is dan ook geen probleem aan boord van de EQS


?