Onder de motorkap krijgt de atmosferische V12 een stevige opfrisbeurt: de 6.5 produceert nu 800 pk bij 8.500 tpm en 718 Nm bij 7.000 tpm. Hoewel die laatste cijfers doen uitschijnen dat de motor zijn piekvermogen laat levert, zegt Ferrari dat 80% van het maximumkoppel al vanaf 3.500 tpm beschikbaar is. Ferrari haalde zijn inspiratie bij de atmosferische motoren uit de Formule 1 en gaf zijn V12 benzine-injectie onder druk van 350 bar. Ferrari belooft uiteraard ook muziek uit de uitlaat.
Elektrisch stuur
De 812 Superfast is de eerste Ferrari met een elektrisch bekrachtigd stuur. Ferrari belooft een aangenaam stuurgevoel, maar de meest puristische Ferrari-fans zullen gechoqueerd zijn. Het SSC-systeem (Side Slip Control) laat je toe om het potentieel van de auto te ontdekken voorbij de gripgrenzen.
Daytona
Stilistisch worden de voor- en achterkant grondig gewijzigd. Het merk zegt ook dat de achterzijde werd geïnspireerd door de 365 GTB4 Daytona uit 1969, met vier ronde lichten. De gespierde wielkasten en uitgestrekte lichten doen vermoeden dat er een grote motor onder de kap zit. En zoals we zagen, is dat het geval.
Het interieur kiest voor een radicaler design en lijkt meer geïnspireerd door de competitie. Het multimediasysteem profiteert van de meest recente evoluties.