Ferrari heeft een reeks foto’s gepubliceerd van een speciale afscheidsreeks van zijn 812 Superfast. Dankzij een nieuw soort kleppenbediening en nog wat andere fijnslijperij zou de 6.5-V12 zijn vermogen zien stijgen van 800 naar 830 pk, terwijl de toerenbegrenzer nog een beetje naar boven is opgeschoven tot liefst 9.500 o/m.
Verder zou Ferrari de auto zoveel mogelijk met exotische lichtgewicht materialen hebben opgebouwd en zijn wat comfortitems verwijderd om het gewicht te verlagen. Een herwerkte stroomlijn zou bovendien voor nog meer neerwaartse druk zorgen.
Om het rijgedrag opwindend maar beheersbaar te maken, wordt de speciale versie uitgerust met de nieuwste generatie van Ferrari’s SSC-software (dat bestuurders helpt om te driften zonder in de vangrails te eindigen), een geoptimaliseerde ophanging en vierwielsturing.
Alle technische details, het productie-aantal, de prijs en de naam van de beperkte reeks worden op 5 mei onthuld, maar één ding staat nu al zo goed als vast: dit wordt de allerlaatste Ferrari zonder hybride of elektrische techniek – en dus lijkt de herverkoopwaarde op de collectiemarkt nu alvast gegarandeerd. Temeer omdat het merk recent heeft aangekondigd dat het vanaf 2025 ook elektrische sportwagens zal gaan bouwen.