Dacht je dat de toekomstige Renault Austral enkel elektrisch op de markt zou komen, net als de Mégane E-TECH Electric die op dit moment gelanceerd wordt bij ons?

Dan vergis je je. Deze SUV, die vanaf de lente de Kadjar zal aflossen in het Renault-gamma, wordt niet elektrisch. Hij is immers niet gebaseerd op het elektrische CMF-EV platform van Renault/Nissan, maar wel op het CMF-CD3 platform. Dat wordt onder andere ook gebruikt voor de derde generatie van de Nissan Qashqai

Enkel als benzine en geëlektrificeerd


De foto’s van de Austral die Renault vrijgeeft, en die doen denken aan onze spionagefoto’s, zijn gemaakt tijdens de laatste ontwikkelingsfase, waarbij een honderdtal voertuigen meer dan 2 miljoen kilometer zullen afleggen. Maar Renault geeft ook details vrij over de techniek van de wagen.

Zo leren we dat de Austral een motorenpalet krijgt met enkel geëlektrificeerde benzinemotoren. Het grootste deel daarvan zagen we nog nooit eerder bij Renault. Het merkt lanceert onder andere de E-TECH Hybrid van de nieuwe generatie: een 1.3 Tce 12V mild-hybrid en een nieuwe 1.2 Tce mild-48V Hybrid.

Renault geeft ook nog mee dat de CO2-uitstoot van dit motorengamma start vanaf 105 g/km WLTP (voor de E-TECH versie) en een totaalvermogen biedt tot 200 pk.