20190814072445vwt-roccabriolet.jpg

Andere constructeurs hebben – met beperkt succes – een SUV al eens geprobeerd te combineren met een cabriolet. Volkswagen waagt het met deze T-Roc Cabriolet. Het model wordt officieel voorgesteld op het salon van Frankfurt in september.

20190814072345vwt-roccabriolet.jpg
20190814072444vwt-roccabriolet.jpg

20190814072526vwt-roccabriolet.jpg

Twee deuren, twee plaatsen achteraan

Het dak wordt vervangen door een stoffen kap die in 9 seconden opplooit, al rijdend tot 30 km/u. De T-Roc verliest zijn achterste deuren en één zitplaats: de achterbank biedt nog maar plaats voor twee.

20190814072346vwt-roccabriolet.jpg

Kleinere koffer

De achterkant wijzigt uiteraard ook. De klassieke kofferklep maakt plaats voor een kleinere laadklep en de koffer zelf wordt ook flink kleiner: 284 liter, tegenover 445 liter in de gewone T-Roc.

20190814072525vwt-roccabriolet.jpg

Alleen benzine

Volkswagen geeft mee dat er twee benzinemotoren onder de kap van de T-Roc Cabriolet komen. De instapmotor is de 1.0 TSI driecilinder van 115 pk, in combinatie met manuele zesbak. Dan is er nog een 1.5 TSI van 150 pk, die optioneel kan worden gekoppeld aan een versnellingsbak met dubbele koppeling en zeven verzetten. Alle modellen zijn voorwielaangedreven.

20190814072347vwt-roccabriolet.jpg

De lancering van de Volkswagen T-Roc Cabriolet is gepland voor de lente van 2020.